Visa run 2. rész, a "hazaút"

 2010.02.19. 12:26

Nos, reggel fél 11-kor ébredtem, mivel ablak sem volt a szobán, teljes sötétségben aludtam... Plusz legalább csend volt. Csak az lett gyanús, hogy nem tudok visszaaludni... Elmentem zuhanyozni, persze nem használtam a becses türcsimet olyanra, mint alantas törölközés... A takarómat használtam, valami törölköző szerű anyagból volt... A "fürdőszoba" egy kb egy nm-es fülke, benne a szokásos wc-vel, ami Malajziában egy lyuk a padlón, és egy zuhannyal. Meleg víz nem volt, de a víz alapból langyos volt. Nagyon jól esett!!! Ezután kijelentkeztem, és elindultam felfedezni a várost, csak sétálgattam. Délután négyig kell elütnöm az időt. Nagyon meleg volt, tűzött a nap. Le akartam menni a tengerpartra, meg is találtam a partot, de a levezető utat nem... Egy körül eszembe jutott, hogy kéne valamit reggelizni. Bekeveredtem egy kis kifőzde szerűségbe, ahol az étlap helyett elémtették a szokásos maláj főtt ízetlen csirkét, főtt ízetlen rizzsel és forró vízben úszkáló két salátalevéllel, ami a "leves". Már el is felejtettem, milyen borzalmas a maláj tradícionális kaja... Ezt 2008-ban párszor megjártuk. Mindegy, csak 4 RM volt (kb 40 THB). Viszont a narancsléjük még mindig fergeteges!!! 1,5 RM-ért!!! Nyammmmmiiiiiiiiiii! Ez nagyon hiányzott! És pont olyan jó volt, mint amire emlékeztem.

Séta közben nosztalgiáztam, mert láttam sok Kancilt (ilyen "autót" béreltünk 2008-ban kinn, 650 köbcentis motorja van, hehe) valami kínai förmedvény. De nagyon sok embernek van, kb mint nálunk a trabi volt, olyan népautó ez itt...

Végre eljött az indulás ideje, megkaptam az útlevelem a gyönyörű új vízummal, épp csak egy kicsit kellett várni a busz indulásra... Négy helyett fél ötkor már el is indultunk. Juhé, mondták, másnap kilencre Koh Tao-n leszek!

3 óra alatt értünk a határra, és még csak nem is száguldoztunk. Lefelé ez az út 6 óra volt!! Gondoltam, sínen vagyok, pikk-pakk hazaérek. Kis naiv. A határon a sofőr elkezdte magyarázni, hogy akkor nekem Chumponig kell buszoznom. Micsodaaa? Mit keresek én ott? Hát, hogy Surattaniból nem megy este hajó, de reggel Chumponból át tudok menni a kaamaránnal.

A környék térképe

Csak hogy értsétek, mennyire nem esett útba...

Hat Yai-ban a sofőr kirakott egy busz és egy hajójeggyel, hogy viszont látásra... :-D A telefonom és a laptopom teljesen lemerült, a buszállomáson kértem meg a büfést, hogy töltse már egy kicsit a mobilom, legalább azt lássam, hány óra van... Még jó, hogy volt egy órám. Szóval irány a busz, felszálltam, és megnézhettem a Hulk-ot Edward Nortonnal, thaiul :-D Király volt. Este 9-kor indult a busz, persze tele volt, még álltak is páran... Szegények. Szerencsémre az állók leszálltak nem soká, és egy óra körül a padtársam is elhagyta a fedélzetet, onnantól "fekhettem". Még jó, hogy nem vagyok túl magas... :-D

4-re érkeztünk Chumponba, ott egy "taxis" (értsd robogón egy ember) eldobott egy újabb utazási irodához, ahol kínai bácsi elmondta, hogy fél 6-kor indul a hajó. Mondom neki, az nem lehet, mert ő írta ki rohadt nagy betűkkel, hogy 7-kor indul. Same, same, ugyan az, ugyan az... Mindenre ezt mondják. Hogy a transzfer jön 5:30-kor de legkésőbb hatkor, és a hajó hétkor indul. De nem ám a katamarán, amivel két óra az út, hanem a Songserm expressz, amivel 3. Mert a katamarán fullon van, és én nem telefonáltam tegnap, amikor a jegyet vettem. Én. Nem telefonáltam, hogy vettem egy jegyet. Oké. Mindegy, same, same, csak menjünk már. Eljött lassa az 5:30, semmi sem történt. 6 óra, a katamarán transzfere elvitte az utasokat. Fél 7, még mindig semmi. Info nuku, mindjárt jön, várjunk. Mondtam neki, ha lekéssük a hajót, megölöm. Persze magyarul :-D Kedvesen mosolyogva, ahogy ők szokták. Aztán jött az info végre, hogy a Bangokból érkező vonat késett két órát, a transzfer busz azt várja, utána jön értünk. 10 perc. 20 perc múlva ott is volt, felkászálódtunk, de így legalább a hajón nem kellett várni az indulásra!

 

Röpke 3 órás hajókázás után már haza is értem. Ez azt jelenti, hogy 16-án este 9-kor indultam, másnap este 8-ra voltam Penangban, 18-án négykor indultam vissza, és ma fél 11-re már a szigeten voltam! Jeeeeeeeeeeeeee Visa run is fun!!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dorithaifoldon.blog.hu/api/trackback/id/tr591772923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása